Signaleren en bespreekbaar maken van huiselijk geweld en kindermishandeling
Wist u dat we in Nederland jaarlijks de Kuip en de Arena kunnen vullen met kinderen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld en kindermishandeling?
En wist u dat stress, zoals bijvoorbeeld financiële zorgen en uitzichtloosheid kunnen bijdragen aan het ontstaan van deze problematiek? Daarom is het in deze coronatijd extra belangrijk om hier alert op te zijn.
Op dit moment hebben uw medewerkers waarschijnlijk wel een aantal cliënten in hun caseload, of leerlingen in hun klas, of kindjes op de groep waar zij zich zorgen over maken.
Maar men blijft hangen op het zetten van de volgende stap, dit namelijk bespreekbaar maken met betrokkenen.
Men is bang om de vertrouwensband te schaden, bang dat ze ‘van de radar’ verdwijnen of bang dat je het erger maakt. En al helemaal als je elkaar online spreekt. En dat terwijl uw medewerkers zo hun best doet om zo goed mogelijk te signaleren aan de voorkant.
Maar, hoe begin je zo’n gesprek? Hoe reageer je als iemand ‘ontkent’ of boos wordt? Hoe kan je mensen nou toch laten zien dat je het goed bedoelt? Ik ga je leren hoe.
Zij zijn de enige die hiermee worstelen. Veel gehoorde belemmeringen zijn:
⚡ ‘Wat als mijn vermoeden niet blijkt te kloppen?’ ⚡ ‘Wat als mensen van de radar verdwijnen?’ ⚡ ‘Stel dat ik het alleen maar erger maak?’ ⚡ ‘Wat als mensen blijven ontkennen?’
Vele mensen gingen u voor en ontdekten hoe fijn het is als je de roze olifant in de (virtuele) kamer durft te bespreken.
Ik ga je helpen
Vanuit mijn achtergrond bij de plegerhulp en crisisdienst heb ik veel ervaring in het bespreekbaar maken van huiselijk geweld en kindermishandeling.
Maar dat is niet altijd van een leien dakje gegaan. Ik heb dingen gezegd, gesprekstechnieken gebruikt die mij geleerd zijn, die totaal niet helpend waren in zulke gesprekken. Sterker nog, het maakte sommige mensen juist nog bozer! Alles wat ik hier heb geleerd, de do’s en de dont’s deel ik graag met jou in deze training. Even plat gezegd, de dingen waar ik successen mee heb behaald en de dingen waar ik mee ‘op mijn bek’ ben gegaan. Zodat jij die niet op deze manier hoeft te ervaren (inclusief klotsende oksels en brok in je keel)
In deze training leer ik je woorden te geven aan je onderbuikgevoel en dit vervolgens met behulp van voorbeeldzinnen en praktische voorbeelden bespreekbaar te maken met betrokkenen.
Vanwege Corona en de verschillende maatregelen heb ik besloten de training online te doen. Want ondanks dat de wereld soms even stil lijkt te staan door de lockdown(s), huiselijk geweld en kindermishandeling stoppen niet. In tegendeel!
Het is een online training. Dus geen webinar, dus echt een training waarin je zelf kan inloggen om hem op een voor jou zo fijn mogelijk moment te volgen.
Wat kost het?
€ 39,-
Inclusief BTW, per persoon
Uw medewerkers ontvangen:
Onbeperkt toegang tot de training
Online training van +- 2,5 uur
Video met 9 tips om in de coronatijd in verbinding te blijven (+- 30 min)
Uitgebreid E-book naslagwerk
Implementatievragen zodat je het geleerde goed kan borgen
"De training heb ik als zeer prettig ervaren. Ik ben tot veel nieuwe inzichten gekomen. De manier hoe je het ook overbracht was ook fijn om naar te luisteren. Top gedaan!"
“Wat een verademing deze training. Zoals je zelf aangeeft, is de meldcode belangrijk maar ook erg 'abstract'. Je bent eerder bang fouten te maken in de code dan dat je handvatten krijgt hoe je moet handelen. Die heb je duidelijk gegeven in je online training! Naast de informatie wat er allemaal schuilgaat achter gedrag van de medemens wanneer het anders loopt dan we willen. Hartelijk dank voor deze aanwinst!”
"Door de handvatten deden we kennis op over de juiste aanpak bij geweld. Maar nog veel belangrijker: hoe opvoeders erkenning kunnen krijgen, of herkenning vinden in dat het zwaar mag zijn en dat het anders kan."
"Ik vond het prettig om meer te horen over het voeren van een gesprek met een dader."
"De praktische tips waren ook erg handig en kon ik direct toepassen."
"Heel leerzaam! Nu kijk ik heel anders naar situaties. Het is niet alleen maar kijken via jou eigen kant, maar zorg dat je ook van de andere kant het situatie bekijkt. Een paar heel bijzondere tips meegekregen om een gesprek aan te gaan. Vooral hoe je een moeilijk gesprek kan beginnen."
"De training heb ik als zeer prettig ervaren. Ik ben tot veel nieuwe inzichten gekomen. De manier hoe je het ook overbracht was ook fijn om naar te luisteren. Top gedaan!"
Zodra de deelnemerslijst binnen is krijgt iedere medewerker een welkomstmail. Direct daarna ontvangen zij een mail vanuit het online systeem ‘Huddle’. Met de informatie uit deze mail maken zij heel simpel een persoonlijk profiel aan.
Na aanmelding in het systeem ontvangt u de factuur.
Deze website maakt gebruik van cookies. We gaan er vanuit dat dit in orde voor je is, maar je kan ze altijd wijzigen als je wilt. Cookie settingsOké
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.